П`ятниця, 03.05.2024, 08:44
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS                                                

Офіційний сайт Любарської ЗОШ І-ІІІ ст №2    

Кенгуру - 2010

 Роль Міжнародного математичного конкурсу <<Кенгуру>> у формунні продуктивної тварчої компетентності. 

Вигнич Людмила Сергіївна, учитель математики, учитель-методист Любарської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, координатор конкурсу в Любарському районі.

                  «Зацікавити
розум дитини - ось, що є

                    одним з основних
положень нашої

                   доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб

                   прищепити учням
смак, ми сказали  б

                    навіть пристрасть
до навчання.»

                                       
           М. В. Остроградський                                                                          
                                                                                                                                      

 
Математика є провідною майже для всіх наук, а тому до її викладання
покладаються дійсно високі вимоги. Як і раніше , для розвитку математичних наук
потрібні здібні молоді люди, тобто здібні учні.

   
Виявити здібних учнів, рівень їх творчої компетентності – це одне із
першочергових завдань учителя. Недбале ставлення до цього питання в школі
  призводить до того, що ми губимо здібних
 дітей, недостатньо працюємо над розвитком їх творчої компетентності, над 
розвитком їх здібностей.

   Щоб успішно ростити випускників, які мають міцні зніння з математики, 
Щоб успішно ростити випускників, які мають міцні знання з математики,
далеко ширші за шкільну програму, сам учитель має працювати над своїм науковим
рівнем, підвищувати його. Жоден учитель не може розраховувати на успіх у
навчанні і вихованні підростаючого покоління, якщо він не буде систематично і
наполегливо працювати над підвищенням своєї педагогічної майстерності, не
збагачуватиме себе новими знаннями. Якщо учитель викладає свій предмет на
високому науковому та методичному рівні, то це – запорука розвитку інтересу
учнів до математики.Учитель повинен так любити свій предмет, щоб учні полюбили математику більше, ніж він сам.

Необхідною умовою для цього успіху є те, що вчитель повинен здійснювати індивідуальний підхід до учнів, а також вивчати психологічні особливості дітей. Усе це вчителеві треба використовувати у своїй роботі та ще керуватися такими принципами, як виховання цілеспрямованості, усвідомлення своїх дій та різноманітність видів діяльності, систематичність, наполегливість, воля.

 Розвиток розумових здібностей дітей, їх творчої компетентності у нашій школі розпочинається з перших днів перебування учнів у школі. Та не тільки розвиток, але й виявлення обдарованих дітей. Вчителі математики школи тісно співпрацюють з вчителями початкових класів. Ми практикуємо взаємовідвідування уроків , ділимось досвідом, обмінюємось методичною та науковою літературою, новинками періодичних видань з питань розвитку творчої компетентності учнів. Велике значення для виявлення обдарованих 

дітей, розвитку їх творчої компетентності має

участь учнів у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», метою якого і є залучення учнів у цікавий і пізнавальний світ математики. Особливістю конкурсу є те, що а ні переможців, а ні переможених немає. Кожна дитина знає, що це насамперед його перемога. Хочеться відмітити, що участь у конкурсі вже є перемогою: перемогою над самим собою, над байдужістю, перемогою зацікавленості над її відсутністю. Це перемога бажань більше знати, вміти. Конкурс дає можливість проявити себе, позмагатись, виділитись серед інших. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» це свято логіки, кмітливості, зацікавленості.

Оскільки участь у конкурсі – це непідкупна цікавість до інтелектуальних змагань, бо розв’язання задач - це справжній азарт; можливість вільно проявити свою творчість навіть тоді, коли вона приносить хибний результат.

Чим же приваблює саме конкурс "Кенгуру" мільйони дітей в усьому світі? Безумовно, що насамперед задачами. Це добре розуміють і учні, і вчителі. Майже типовою є відповідь учнів на запитання: "Чим тобі сподобався конкурс "Кенгуру"?"

- "Конкурс "Кенгуру" мені сподобався тим, що в ньому було багато цікавих завдань".

Серед них можна знайти задачі різного призначення, розраховані на різноманітні інтереси і здібності дітей. Якщо подобається комусь підраховувати, то обчислюй, будь ласка, бо є задачі обчислювального характеру. Хтось має добре розвинуті геометричні уявлення - отримуй відповідне завдання. Маєш нахил до перебору різних варіантів - розв'язуй комбінаторну задачу. Є інтерес до пошуку закономірностей - і такі інтереси та нахили задовольнить набір задач. Не залишаються поза увагою і ті, котрі старанно навчаються в школі: вони отримують задоволення від розв'язання звичайних шкільних задач. Ну а в кого є схильність до розв'язання практичних задач, до вирішення побутових проблем і ситуацій, то і для них знайдеться можливість задовольнити свої потреби. Є задачі і для тих, хто захоплюється іграми, адже фабули деяких задач пов'язані з пошуком виграшних стратегій. На перший погляд, часто-густо наводиться традиційна задача, а привабливою її робить нестандартний запис умови, що вимагає "перекладу" її на звичну мову. Дуже багато задач пов'язано з рисунками.

У популярності конкурсу "Кенгуру" важливу роль відіграє і форма завдань. Безумовно, вибрати правильну відповідь з наведених - ще не означає готовність записати обґрунтоване розв'язання задачі. Але це дуже важливий крок по цьому шляху. Він сприяє розвитку

інтуїції, здатності аналізувати, прогнозувати і приймати

рішення, а в цілому - тих якостей, які характерні для математичного стилю мислення.

Конкурс "Кенгуру" можна вважати першим масовим заходом стосовно впровадження тестування у вітчизняну освіту. Він може бути використаним при розв'язанні проблеми вимірювання досягнень учнів з математики, які в першу чергу пов'язані не з обсягом знань і вмінь, а з їх якістю. І в багатьох школах його так і використовують! За характером завдань конкурс "Кенгуру" дуже близький до завдань міжнародних моніторингових досліджень (ТІМSS РІSА) математичної грамотності і рівнів її компетенції. І саме тому конкурс "Кенгуру" сприяє впровадженню у вітчизняну школу компетентнісного підходу у навчанні. Саме з цих причин зацікавилась конкурсом і я, і стала ініціатором проведення його спочатку в своїй школі, а потім і в школах району.

Тоді, у 2006 році, першими учасниками Міжнародного математичногоконкурсу «Кенгуру» стали 54 учні Любарської ЗОШ І – ІІІ ст № 2 .Вже через три роки 15 шкіл району брали участь у цій цікавій грі.

Звичайно, життєздатність і процвітання конкурсу залежить від багатьох обставин.

У нас в школі, а також в районі вони сприятливі. Адже організація конкурсу в надійних руках професіоналів – вчителів математиків, а також вчителів початкових класів .

Діаграма ілюструє, як зростає кількість учасників Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» в Любарському районі


Це завдяки зусиллям ентузіастів -  вчителів, які, не зважаючи на те, що
організація конкурсу вимагає великих зусиль і багато часу, займаються цією
справою.

                              

    Координатори – вчителі математики  - проводять кропітку роботу з пропагування конкурсу в кожній школі.

Збільшується кількість учасників в районі  ще й завдяки увазі  до даного конкурсу  районного відділу освіти, зокрема його методиста Підгаєцької Т. А. Неможливо не відзначити і роль батьків, бабусь, дідусів, сестер і братів. Саме при  їх підтримці діти мають можливість брати участь у конкурсі, який дозволяє учням  розкрити свої творчі можливості .Треба бачити, яку радість і гордість відчувають учні при отриманні сертифікатів, що само по собі сприяє підвищенню статусу конкурсу, зміцнює віру в свої сили.  В умовах формування свідомого ставлення до компетентнісно орієнтованого навчання, тренуваннями перед ЗНО, математичне змагання не лише дозволяє виявити обдарованих, отримати результат самооцінки своїх напрацювань,  а й дає можливість відчути атмосферу свідомого відповідального іспиту, адже кожен учень працює самостійно, незалежно. Участь учнів у конкурсі дає мені можливість виявити найталановитіших для участі  у шкільних і районних олімпіадах, де вони виступають з гарними результатами.Участь учнів у конкурсі дає мені можливість виявити найталановитіших для участі  у шкільних і районних олімпіадах, де вони виступають з гарними результатами.

  


    


Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Lubar_School_2 © 2024
Конструктор сайтів - uCoz